تعلیم و تربیت مهمترین موضوع هر کشور بعد از امنیت است
رئیس ستاد اجرایی سند تحول بنیادین:
رئیس ستاد اجرایی سند تحول بنیادین گفت: تعلیم و تربیت، مهمترین موضوع هر کشور بعد از امنیت است. به گزارش مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش به نقل از استان زنجان، رضا مددی درآیین نواختن زنگ مهر و مقاومت که به مناسبت شروع سالتحصیلی در مدرسه خوارزمی برگزار شد، اظهارکرد: موضوع تعلیم و تربیت بخشهای مهم جامعه را در با خود همراه میکند و نظمی را در جامعه حاکم میکند. رئیس ستاد اجرایی سند تحول بنیادین در رابطه با اهمیت آموزش و پرورش، خاطرنشان کرد: یکی از دلایل اهمیت کار آموزش و پرورش مسئله تربیت است که در این مهم، با انسان سروکار دارد و انسان اشرف مخلوقات است و انسان بدون تربیت راه به جایی نمیبرد، چراکه تربیت موضوع مهمی است و همه انسانها تا پایان عمر به تربیت نیاز دارند تا به رشد و شکوفایی برسند. وي با بیان اینکه بخش مهمی از تربیت به خانواده بازمیگردد، یادآور شد: جامعه به شدت به تربیت نیروی انسانی نیازمند است و همه سازمانها و دستگاهها به نیروهای انسانی نیازمندند و پایه تربیت این نیروهای انسانی در آموزش و پرورش است. مددی یادآور شد: هر جامعهای به آموزش نیاز دارد و کشورهای توسعه یافته نیز در تعلیم و تربیت سرمایهگذاری بسیاری انجام دادهاند چرا که همه جوامع به تربیت نیاز دارد و تربیت نیاز اساسی همه انسانها و جامعه است و وقتی گفته میشود که آموزش و پرورش بخش مهمی محسوب میشود؛ بدان دلیل است که ماموریت آموزش و پرورش تعلیم و تربیت بوده و بعد از امنیت پراهمیتترین موضوع هر کشور است. رئیس ستاد اجرایی سند تول بنیادین، راه رسیدن به کشور توسعهیافته با الگوی اسلامی را، مدارس و آموزش و پرورش دانست و گفت: معلم عنصر اصلی در امر تعلیم و تربیت است و سندی در آموزش و پرورش تدوین شده که باید تا سال 1404 اجرایی شود تا انسانهایی با ویژهگیهای خاصی تربیت شود. وی افزود: براساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و مدارس باید 6 نوع تربیت را به دانشآموزان یاد دهد که متاسفانه در حال حاضر فقط یک نوع تربیت در مدارس دنبال میشود و باید آموزش تربیتهای اعتقادی، اخلاقی، اقتصادی و حرفهای، تربیتبدنی و زیستی و ... در مدارس دنبال شود. مددی ادامه داد: در سالتحصیلی امسال 13 میلیون دانشآموز وارد مدارس میشوند؛ همچنین قریب به 40 میلیون نفر نیز درگیر امر تعلیم و تربیت خواهند بود که 930 هزار نفر آنان را معلمان، 26 میلیون نفر اولیاء و ... را تشکیل میدهند؛ همچنین 107 هزار مدرسه در این امر دخیل هستند.